작년에 Horizon을 사용하는 VDI 시스템의 vCenter Server 콘솔상에서 "No connection could be made because the target machine actively refused it"이라는 오류와 함께 각 ESXi 호스트를 제어하지 못하는 문제를 겪었습니다. 그 때 생각했던 문제 원인과 해결 방법을 정리합니다.
Possible cause 1: vCenter workflow manager service
Access to the VCSA, then service vmware-vpx-workflow status/restart
or
shell.set --enabled true
shell
cd /bin
service-control --status vmware-vpx-workflow
service-control --start vmware-vpx workflow” don’t forget to check status of the service.
or using vSphere Web Client:
Administration > Deployment > System Configuration, click Nodes, select the vCSA node then click the Related Objects tab.
Possible cause 2: Insufficient free space on vCSA
In the shell, df -h
for further investigation/reconciliation like purge logs under /var/log/vmware/
etc.
저번에도 로그 관리가 제대로 되지 않는 시스템에서 서비스 자체를 못 실행한다는 이슈를 받은 적이 있었습니다.
Possible solution 1: re-start all control services. It has no impact on servicing.
shell.set --enabled true
shell
cd /bin
service-control --list
service-control --status
service-control --stop --all
service-control --start --all
참고